Klamydia spelar ombord BP och Victoria 1 med trängsel som följd

Om färjor med fokus på fartyg och trafik.

Penny
Medlemsnamn hos Landgången: Penny

Klamydia spelar ombord BP och Victoria 1 med trängsel som följd

Inlägg av Penny »

Det finska bandet Klamydia har haft spelning med stående publik ombord på Baltic Princess och Victoria 1. Helt galet att finsk och estnisk flaggade fartyg tillåts genomföra detta! :x En sittande konsert hade varit mer okej. Och så tycker övriga länder att Sverige har en konstig strategi i sin Corona hantering.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ ... t-klamydia
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)
Freedom Of The Seas (Inställd)
Silja Galaxy (Executive Suite)

Trossen

Re: Klamydia spelar ombord BP och Victoria 1 med trängsel som följd

Inlägg av Trossen »

Dåligt påläst, men smittspridningen har inte varit lika stor i Finland som jag begripit det. Var det inte till och med så att man luckrade upp regler kring publikantal och annat redan i somras. Som sagt, situationen i Finland är annorlunda och det är nog så man skall förstå varför detta överhuvudtaget är möjligt. Smart av Tallink/Silja - nej. Inte om man vill hålla uppe en bild avansvarstagande i vart fall.

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Hmm, dåligt påläst är jag inte. Jag vet att Finland ligger väldigt mycket bättre till än Sverige. Estland däremot har jag dålig koll på. Men risken för ökad smittspridning ökar ju när man trängs på detta vis. Inga avstånd alls. Väldigt oansvarigt av Silja Finland och Tallink Estland tycker jag iallafall att det är.
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)

Trossen

Inlägg av Trossen »

Formulering som var upplagd för missförstånd ;) Nej jag menade att JAG var dåligt påläst om utvecklingen i Finland under senare tid. Som jag förstått det TIDIGARE var det mindre fall i Finland och dessutom uppluckringar av regler om allmänna sammankomster. Det var därför jag undrade om detta beteende kanske inte ses som lika allvarligt i Finland som i Sverige.

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Ja Finlands lagar och regler är jag inte jätteinsatt i. Det är väl själva smittspridningen som jag är mest insatt i. Det pratas inte så mycket om vårat grannland längre på nyheterna.
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)
Användarvisningsbild

Risberg
Medlemsnamn hos Landgången: Risberg

Inlägg av Risberg »

Penny skrev: sön 15 nov 2020, 12:52 Det pratas inte så mycket om vårat grannland längre på nyheterna.
Inte det!? De har ju till och med Sveriges Radio finska, som stör mitt i P4-sändningarna! :cry: Då är det snarare om våra skandinaviska grannländer det nästan inte pratas om.
Författare av "Fra LILLEBELT til SKÅNE" om Nordens och Östersjöns tågfärjors, andra järnvägsägda båtars och en rälsgående båts historia

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Risberg skrev: sön 15 nov 2020, 13:08
Penny skrev: sön 15 nov 2020, 12:52 Det pratas inte så mycket om vårat grannland längre på nyheterna.
Inte det!? De har ju till och med Sveriges Radio finska, som stör mitt i P4-sändningarna! :cry: Då är det snarare om våra skandinaviska grannländer det nästan inte pratas om.
Jag lyssnar inte på radio. Tittar på Rapport 19.30 Söndag-fredag och ibland på Aktuellt 21.00. Läser på kvällstidningarnas sidor, men det enda som de har pratat om på senaste tiden är Danska mink viruset, Norges tråkiga attityd mot svenskar som bor i landet, terrordåd och presidentvalet i USA. Försöker dock att inte läsa för mycket tidningar eller att se på varje nyhetssändning. Blir mer orolig då.
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)

M.H
Medlemsnamn hos Landgången: MH

Inlägg av M.H »

Klamydia?? Jag hade vänt i dörren...vad har vi här näst?Luftburen Syfilis spelar på stora scenen..

Emil G

Inlägg av Emil G »

M.H skrev: sön 15 nov 2020, 16:56 Klamydia?? Jag hade vänt i dörren...vad har vi här näst?Luftburen Syfilis spelar på stora scenen..
Tydligen ett finskspråkigt punkband ifrån Vasa så det var nog en väldigt tydlig målgrupp.

Sen som ett sidospår kan man alltid läsa Svenska Yle om man vill ha nyheter från Finland även om det är ett stort fokus på Svenskfinland av naturliga skäl.

meslotte
Medlemsnamn hos Landgången: Martin S

Inlägg av meslotte »

Enligt den finska kvällstidningen Iltasanomat är det nu bekräftat att en person som reste med Victoria 13-14 november har haft Corona smitta. Enligt tidningen har Tallink Silja försökt nå de 1200 passagerare som åkte med på resan.
Skriv svar