Kryssning med Galaxy i Executive Suite 2020

Egna berättelser och reportage från resor med alla sorters fartyg.

Robert Brink

Re: Kryssning med Galaxy i Executive Suite 2020

Inlägg av Robert Brink »

Tack för reportaget! :) Puben är lite misslyckad på dessa systrar tyvärr. Ligger gömd, är konstigt avlång vilket gör att kontakt mellan folk uteblir och så absolut ingen utsikt. Fönstren sitter för högt, men det spelar ju ingen roll, för utanför är det ändå bara livbåtar som skymmer. :( Synd, för puben på finlandsbåtarna är ju lite av en klassiker.

//R

meslotte
Medlemsnamn hos Landgången: Martin S

Inlägg av meslotte »

Jag gjorde motsvarande resa i Executive Suite med Baltic Princess 3-4 oktober från Åbo. Hytten var likadan som på Galaxy. Hytten var bra. Det enda negativa var att det hoppade och skakade en hel del då fartyget gick in i någon hamn eller lämnade någon hamn.

Reste som sagt lördag kväll och har nog aldrig tidigare varit med om att det varit så lite folk en lördag kväll från Åbo. Även servicen ombord var minimerad. På kvällen var Buffen och Grande Grill samt Fast Lane öppna. Happy Lobster och Tavolta var stängda hela resan. Även puben och pianobaren samt den finska ”iskelmäbaari” (baren bakom Fast Lane) var stängda hela tiden. Discot är stängt tillsvidare. Starlight Palace var öppet men baren i övre våningen höll stängt hela resan (endast baren i nedre våningen höll öppet). Ett band gjorde två spelningar på kvällen (1 timme – paus – 1 timme). Samma band spelade följande eftermiddag.

Frukost serverades endast i buffen. (Ingen specialfrukost i Grande Grill).

Om det var lite folk en lördag kväll undrar man nog hur det ser ut på vardagar. Få vågar resa i dessa tider. Inte lätt för rederierna...

Trådstartare
Penny
Medlemsnamn hos Landgången: Penny

Inlägg av Penny »

Tack Meslotte för att du delar med dig från din kryssning med Baltic Princess! Låter som att den finska marknaden är mer på paus än den svenska, när det gäller Sverige/Finlandskryssningar. Bandet hade jag hellre lyssnat på än saxofonisten ombord på Galaxy.

Håller med dig att det skakade en hel del vid ankomster och avgångar. Om du har bilder- Det skulle vara roligt om du visade några :)
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)
Freedom Of The Seas (Inställd)
Silja Galaxy (Executive Suite)

M.H
Medlemsnamn hos Landgången: MH

Inlägg av M.H »

Tack för ett trevligt bildreportage . Tiden går fort och Galaxy har trafikerat åbolinjen i12 år vid det här laget men hon känns fortfarande modern och fräsch och 700 passagerare är ju hyfsat ok.Hoppas att hon fortsättningsvis har kvar sin rutt och svenska flagga i många år.

Robert Brink

Inlägg av Robert Brink »

Vill man ha det tyst, så är motsvarande hytter i fören perfekta. Dock ingen balkong men bra utsikt föröver och dessutom separat sovrum.

//R

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

Det jag tycker om med Silja är att det finns många olika bra hyttkategorier. Från standardhytter till A-premium, Deluxe, Suite och Executive suite på Galaxy. Commodore på Symphony. A-premium känns dock lite trång.

Jag har provat en förlig svit på Baltic Princess när hon gick på Helsingfors-Tallinn, den tyckte jag om. För min del kommer det att bli flera resor med Galaxy framöver. Håller inte helt med om att det är dålig utsikt på Galaxy med systrar. Tycker att den är bra. Dock när det är varmare väder ute så är utedäcket kanske något för litet.
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)

Trådstartare
Penny

Inlägg av Penny »

M.H skrev: lör 17 okt 2020, 20:11 Tack för ett trevligt bildreportage . Tiden går fort och Galaxy har trafikerat åbolinjen i12 år vid det här laget men hon känns fortfarande modern och fräsch och 700 passagerare är ju hyfsat ok.Hoppas att hon fortsättningsvis har kvar sin rutt och svenska flagga i många år.
Tack! :) Ja, det kändes verkligen rent och städat ombord. I Starlight luktade det inte längre ingrodd öl från mattorna, det var mer än städat ombord. Tiden går fortare och fortare känns det som. Jag minns när Galaxy skulle börja gå i trafik på Åbo-linjen. De hade öppet hus vid Skeppsbron tror jag att det var, och det kändes jättekul att få komma ombord och se hur hon såg ut.

Jag hoppas också på att hon får trafikera flera år framöver och att hon förblir svenskflaggad. Just nu i pandemins spår så är det Sverigebåtarna som går i trafik och Silja har hittat nya linjer för Symphony medan Serenade ligger upplagd.
Kommande Resor
Inga resor inbokade.

Mina Resor 2020
Amorella (Lyx A-hytt)
Skriv svar