Kryssning med Amorella - Stockholm till Åbo

Egna berättelser och reportage från resor med alla sorters fartyg.

Penny

Re: Kryssning med Amorella - Stockholm till Åbo

Inlägg av Penny »

Tjärv1 skrev: ons 13 okt 2021, 11:05
Lars H skrev: tis 12 okt 2021, 18:39

Vi kan nog konstatera att Amorella inte längre motsvarar dagens förväntningar på utbud och bekvämlighet ombord!

Där får du prata för dig själv i detta fallet. Jag åker hellre med Amorella än med Grace exempelvis, även om jag tycker att Grace såklart är fin och bra att resa med. Lagom med utbud på Amorella vad det gäller underhållning, bekväma sängar i hytterna samt utmärkt mat och service. Jag behöver ingenting mer :)

Henrik

Inlägg av Henrik »

I think the issue is that every thing has its time and alao prime..Amorella had hers and she was a fine ship but today she cant compete.... I like steam ships but Im sure most people would not enjoy SS Nortalje over the Baltic sea 😀.

Penny

Inlägg av Penny »

Det beror ju på vad man tycker om och vill betala för. Vissa köper gamla bilar för att de tycker om motorljuden, att mecka. Gillar man inte produkten som Viking har på Åbo, Amorella, för att hon är för gammal, då är det bara att välja ett annat alternativ. Grace, Galaxy, Baltic Princess som är nyare om man nu vill åka just till Åbo.

Henrik

Inlägg av Henrik »

Absolutely.. we all have our motivations but I doubt most people would buy that old car.. some might due to preference, others for financial reasons but most will not 😀

Gyllenbock

Inlägg av Gyllenbock »

Då åkte vi med samma avgång, fast jag klev av i Åbo. Undrade också över förseningen även om den inte spelade någon roll då jag hade semester. Tack för reportaget.
Användarvisningsbild

pOlman

Inlägg av pOlman »

När jag var i Kuba med ett gäng och beställde taxi, gissa om vi hellre ville åka amerikanare från 50-talet eller Peugeot från förra året?
Så åldern kanske nog inte har så stor betydelse för passageraren så länge rederiet renoverar och fixar upp utrymmena.
Grejen är väl det att när ett gammalt fartyg kostar mera att driva än ett nytt så finns det kanske inte så många alternativ så länge
det finns konkurrens.

Henrik

Inlägg av Henrik »

Without competition and ex maintenance we would still have Birger Jarl... with competition...honestly Amorella reached the end..
Skriv svar